شهیون کجاست؟

الناز حقیقی 1403/01/27

شهیون یکی از سرسبزترین و بکرترین جاهای دیدنی دزفول است که هر طبیعت‌گردی حداقل یک بار به آن سفر می‌کند. این منطقه پر از جاهای دیدنی است. از دریاچه گرفته تا کوه‌های بلند و مراتع سرسبز. شهیون مقصد تورهای طبیعت‌گردی دزفول است و همواره به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم که آن را در اولویت بازدید خود در استان خوزستان قرار دهند.


شهیون کجاست؟


شهیون منطقه‌ای وسیع در حوالی شهر دزفول در استان خوزستان است. منطقه‌ای که به داشتن دریاچه‌ای بزرگ و آبی مشهور است. همچنین با داشتن تنوعی زیادی از درختان و مراتع همواره آب و هوایی خنک و دلپذیر دارد. منطقه شهیون جان می‌دهد برای ماجراجوی و طبیعت‌گردی. همچنین گزینه خوبی برای کمپ زدن در دل طبیعت است و تجربه جالبی را نصیبتان می‌کند.


شهیون کجاست



دیدنی‌های شهیون


یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی دزفول در منطقه شهیون دریاچه آن است. این دریاچه مصنوعی است و حدود 50 سال قبل بعد از احداث سد دز به وجود آمد. امروزه این دریاچه با داشتن درختان سرسبز در کنار خود و خلق چشم‌انداز رویایی خستگی راه را از طبیعت‌گردها دور می‌کند. روستای پامنار یکی دیگر از جاذبه‌های منطقه شهیون است. این روستا با داشتن امکانات اولیه هرآنچه که گردشگران نیاز دارند را در اختیارشان قرار می‌دهند. اگر هم اهل ماجراجویی باشید می‌توانید طی برنامه‌ای جداگانه راهی دژ محمدعلی خان شده و از این قلعه بزرگ و باشکوه دیدن کنید. به یاد داشته باشید که منطقه شهیون جاهای دیدنی زیادی برای تماشا دارد.


تفریحات شهیون


قایق‌سواری در دریاچه، کوهنوردی، پیک نیک و آبتنی از جمله کارهایی است که می‌توان در شهیون انجام داد. همچنین کوهنوردی اصلی‌ترین فعالیتی است که باعث شده تا این منطقه مورد توجه قرار گیرد. اگر هم تجهیزات کافی دارید شب ماندن در دل طبیعت شهیون کاری می‌کند تا شب به تماشای ستارگان بنشینید. چه خاطره‌ای بهتر از این!


شهیون کجاست


بهترین زمان سفر به شهیون


فصل بهار بهترین زمان سفر به شهیون است. زیرا هوا در این ایام از اعتدال برخوردار است و دیگر از سرمای زمستان خبری نیست. اگر هم وسایل کافی دارید زمستان می‌تواند تجربه خوبی از طبیعت‌گردی در این منطقه باشد و از آسمان ابری لذت برد.


سفر به شهیون


همراه شدن با تورهای طبیعت‌گردی بهترین گزینه برای سفر به شهیون است. اگر دوست دارید تا این تجربه را رقم بزنید همکاران ما در کنارتان هستند تا راهنمایتان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.