آبشار شوی؛ باشکوه و بلند!

الناز حقیقی 1403/01/26

آبشار شوی یکی از زیباترین آبشارهای غرب ایران است که در استان خوزستان و حوالی شهر دزفول قرار گرفته است. این آبشار باشکوه در دل کوه‌های زاگرس واقع شده و در فهرست میراث ملی نیز به ثبت رسیده است. امروزه این جاذبه طبیعی جذاب مقصد تورهای طبیعت‌گردی دزفول است. در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شوید.


آبشار شوی



آبشار شوی کجاست؟


آبشار شوی در مرز استان‌های خوزستان و لرستان واقع شده و دسترسی خوبی به شهر دزفول دارد. این آبشار در دل درختان بلوط و بادام قرار گرفته و برای رفتن به آن باید مسیر سرسبز را پیاده‌روی کرد. این آبشار به دلیل قرار گرفته در نزدیکی روستای شوی به این نام شهرت یافته است. به طوری که با رفتن به آنجا از این روستای دل‌انگیز هم بازدید می‌کنید. آبشار شوی تنها 100 کیلومتر با شهر دزفول فاصله دارد و در 10 کیلومتری ایستگاه قطار تله زنگ قرار گرفته است. لذا دسترسی به آن چندان سخت نیست.


جاذبه‌های اطراف آبشار شوی


وجود روستای شوی باعث شده تا گردشگران بتوانند وسایل مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنند. این روستا محل خوبی برای گردش و اسکان است. از دیگر جاذبه‌های دیدنی اطراف آبشار شوی دزفول می‌توان به جنگل‌های اطراف آن اشاره کرد. درختان بلوط این منطقه چشم‌انداز زیبایی خلق کرده‌اند و جان می‌دهند برای عکاسی کردن. در آنجا می‌توان کمپ برپا کرد و از شب ماندن در آنجا لذت برد. طبیعت‌گردی اصلی‌ترین هدف گردشگران برای سفر به آبشار شوی است.


آبشار شوی دزفول


امکانات آبشار شوی


وجود ایستگاه قطار باعث شده تا دسترسی به آنجا آسان شود. همچنین روستای شوی امکان اجاره منزل به گردشگران را مهیا کرده است. این دو عامل به خودی خود باعث جذب گردشگران شده‌اند. همچنین سکو مناسب پیک نیک در این محدوده وجود دارد که جای نشستن مسافران است. امکانات آبشار شوی در حد ابتدایی است و نیاز گردشگران را رفع می‌کند.

چگونه به آبشار شوی برویم؟


برای رفتن به آبشار شوی می‌توان از دو مسیر ریلی یا ماشین رو استفاده کرد. مسیر ریلی آن شامل ایستگاه تله زنگ است که برای آن باید سوار بر قطار عادی تهران – اهواز شوید. این مسیر ریلی در بهار و پاییز چشم‌اندازی باشکوه دارد و هوش از سرتان می‌برد. اگر هم بخواهید با خودرو شخصی سفر کنید باید خود را به دزفول رسانده و راهی شهیون شوید. سپس در منطقه نان پیر خودرو خود را پارک کرده و بعد از 2 ساعت پیاده‌روی به آبشار شوی برسید.


تور آبشار شوی


بهترین زمان سفر به آبشار شوی


بهترین زمان سفر به آبشار شوی بهار و پاییز است. زیرا در این ایام هم هوا عالی است و هم چشم‌انداز باشکوه. لذا تمام تورهای این مقصد در این ایام اجرا می‌شود.


سفر به شوی


اگر دوست دارید تا با تور آبشار شوی همراه شوید تورجور برایتان پیشنهادات ویژه‌ای دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای دزفول با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.