دیدنی‌های روسیه

الناز حقیقی 1403/01/18

روسیه از دسته کشورهایی است که تا نبینید پی به زیبایی‌اش نمی‌برید. دیدنی‌های روسیه هرکدام بخشی از تاریخ این سرزمین را روایت می‌کنند. از عمارت‌های تزارهای جنگجو گرفته تا بقایای حزب کمونیست در این کشور جاذبه‌های زیادی را تقدیمتان می‌کند. در این مقاله چند مورد از مشهورترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.


کلیسا جامع سنت باسیل


وقتی اسم روسیه به میان می‌آید اولین تصویر کلیسا جامع سنت باسیل است. کلیسایی رنگارنگ با گنبدهای گرد که حتی از فاصله دور هم قابل بازدید است.این بنای مقدس در سال 1552 توسط شاه ایوان به خاطر پیروزی در مقابل مغول‌ها ساخته شد. بد نیست بدانید که در زمان استالین بازدید از کلیسا جامع سنت باسیل ممنوع بود؛ زیرا او از این بنا بیزار بود! این مکان مقدس در ابتدا به نام مریم مقدس شناخته می‌شد اما بعدها تغییر کرد. رنگ‌های به کار رفته در کلیسا جامع سنت باسیل هر بیننده‌ای را به یاد قصرهای والت دیزنی می‌اندازد. امروز کارت پستال این بنا خود یک سوغات محبوب در بین گردشگران است.


جاهای دیدنی روسیه



پارک و موزه تساریتسینو


یکی دیگر از دیدنی‌های روسیه پارک و موزه تساریتسینو نام دارد. این بنای وسیع ساختمانی سلطنتی بود که در قرن 18 ساخته شد. این موزه بزرگ شامل یک پارک وسیع، گذرگاه، برکه و چشمه است و حداقل نیمی از روز شما را به خود اختصاص می‌دهد. در داخل بنا می‌توان سقف‌های بلند، پنجره‌های بزرگ و شیشه‌های رنگی را دید که بسیار باشکوه ساخته شده‌اند. همچنین پارک آن جان می‌دهد برای ماجراجویی.


دیدنی های روسیه



میدان سرخ


از دیگر جاهای دیدنی روسیه می‌توان به میدان سرخ اشاره کرد. این میدان در روسیه بسیار مشهور است و در کنار آن می‌توان به عکاسی کردن، خرید سوغات و پیاده‌روی پرداخت. خوب است بدانید که تمام خیابان‌های اصلی شهر به میدان سرخ ختم می‌شود؛ به همین دلیل پیدا کردن مسیر چندان سخت نیست. اگر روزی بخت با شما یار شد و با تور روسیه سفر کردید گردش در این میدان را از دست ندهید.


خیابان نیکولاس کایا


اگر به شهرگردی علاقه دارید پیشنهاد ما به شما خیابان نیکولاس کایا است. این خیابان مسیر اصلی بین کلیسای کازان و میدان سرخ است. همچین با داشتن چندین فروشگاه و صومعه جای جالبی برای ماجراجویی است. معماری قدیمی و سنگ فرش‌های خیابان نیکولاس کایا باعث شده تا همواره گردشگران برای عکاسی و تفریح راهی آنجا شوند.


دیدنی های روسیه



آبنمای دروژیانارودوف


آبنمای دروژیانارودوف یکی از دیدنی‌های رایگان روسیه است که معماری زیبایی دارد. این اثر با داشتن چندین مجسمه طلایی و ارتفاع 24 متر در نوع خود دیدنی و جذاب است. در کنار آن می‌توان به عکاسی پرداخت و گردش گرد. آبنمای دروژیانارودوف نماد صلح در روسیه است و سفر به این کشور بدون دیدن آن ممکن نیست.


جاهای دیدنی روسیه


دیگر جاهای دیدنی روسیه

  • کلیسا مریم مقدس
  • کلیسا جامع کازان
  • کلیسا جامع بشارت
  • موزه هنر پوشکین
  • موزه صندوق الماس
  • موزه تاریخی کولومنسکویه
  • موزه تسلیحات کرملین


سفر به روسیه


اگر دوست دارید تا با تور روسیه همراه شوید می‌توانید از طریق تورجور اقدام کنید. همکاران ما در تمام ساعات کاری در کنارتان هستند تا راهنمایتان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.