بهترین زمان سفر به ارمنستان کی است؟

الناز حقیقی 1402/11/28

بهترین زمان سفر به ارمنستان کی است؟ این سوالی است که شاید ذهن شما را هم درگیر کرده باشد. ارمنستان در عین زیبا بودن طبیعتی بکر دارد و خستگی کار و مسیر را از تنتان خارج می‌کند. چه برای طبیعت‌گردی راهی می‌شوید و چه دیدن کلیساهای باشکوه این کشور شما را به وجد می‌آورد. در این مقاله به معرفی بهترین زمان سفر به این کشور می‌پردازیم.


بهار ارمنستان: فصل طبیعت‌گردی


اگر شیفته طبیعت‌گردی هستید پیشنهاد ما به شما سفر در بهار است. در واقع می‌توان گفت بهترین زمان سفر به ارمنستان برای گردش در طبیعت و کوهپیمایی بهار است. در این ایام چشم‌اندازهای رویایی و بکر مسیر مثل یک تابلو نقاشی در جلو چشم شما جلوه می‌کند. همچنین آسمان آبی و هوای خوب ایروان شما را جادو می‌کند. گل‌های رنگارنگ، باغ‌های سرسبز و خنکای هوای در بهار ارمنستان جذابیتی است که نباید از دست بدهید.


بهار ارمنستان



جشنواره‌های بهاری ارمنستان


یکی از فستیوال‌های بهاری ارمنستان ماه زنان است. این رویداد از 8 مارس الی 7 آوریل شروع می‌شود و در آن از بانوان تجلیل می‌شود. جشن‌های این ایام نیز با فرهنگ بومی تلفیق شده‌اند و تماشایی‌اند. همچنین در 21 مارس جشن اعتدال بهاری برگزار می‌شود و شور و هیجان به این منطقه آید. دیدن موسیقی محلی و لباس سنتی مردم ارمنستان تجربه‌ای است که شاید دیگر نصیبتان نشود.


جشن اعتدال بهاری




تابستان ارمنستان؛ فصل جشنواره‌ها


تابستان گرم و معتدل ایروان بهترین زمان سفر به ارمنستان است. زیرا نه از سرمای زمستان خبری است و نه گرمایی شدید. در این ایام می‌توان بعد از ظهرها به تفریحات آبی پرداخت و شب‌ها در کلاب تفریح کرد. در این ایام ارمنستان شور و هیجان زیادی دارد و شما را به تکاپو وا می‌دارد. همچنین تنوع زیاد میوه‌ها در بازار محلی بسیار جالب اسا. از انواع توت و تمشک گرفته تا زردآلو و سیب می‌توان از بازار سنتی خرید.


سفر به ارمستان



جشنواره‌های تابستانی ارمنستان


در تابستان ارمنستان جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود. فستیوال غذا یکی از محبوب‌ترین آن‌هاست که در آن انواع غذاهای محلی سرو می‌شود. این فرصت خوبی است تا با خوراکی‌های خاص این منطقه بیشتر آشنا شوید. جشنواره عسل نیز از دیگر رویدادهای خاص ارمنستان است که در تابستان برگزار می‌شود. در آنجا می‌توان عسل‌های محلی را با کیفیتی عالی و قیمت‌های مناسب خریداری کرد. فستیوال پشم‌چینی، فستیوال پنیر و جشنواره توت از دیگر رویدادهای ارمنستان در تابستان است.


سفر به ارمنستات



پاییز ارمنستان؛ زمان ایده آل عکاسی


درختان پوشیده از برگ‌های زرد و قرمز کاری کرده تا بهترین زمان سفر به ارمنستان برای برخی پاییز باشد! کوهستان پوشیده از درختان رنگی، نسیم خنک و بعد از ظهرهای دل‌انگیز ایروان مثل یک بهشت جادویی است! در این ایام تعداد گردشگران کاهش می‌یابد و هزینه‌های سفر هم کم می‌شود. به همین دلیل زمانی مناسب برای سفری اقتصادی است. اگر در این ایام راهی ارمنستان شدید طعم انگورهای ویژه ایروان را بچشید.


بهترین زمان سفر به ایروان



جشنواره‌های پاییزی ارمنستان


از آنجایی که هوا در این ایام عالی است رویدادهای گوناگونی برگزار می‌شود. همچنین بیشتر تعطیلات این کشور در پاییز قرار دارد. از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به روز استقلال اشاره کرد. در این روز شاهد رژه سربازان، رقص محلی و کنسرت‌های خیابانی خواهیم بود. به همین دلیل شور و هیجان زیادی را می‌توان در آنجا تجربه کرد. جشن اربونی از دیگر رویدادهای پاییزی است که در آن به رقص و نوشیدن و صرف خوراکی‌های لذیذ می‌پردازند. همچنین در این ایام آتش بازی انجام می‌شود.


بهترین زمان سفر به ایروان




زمستان؛ جادوی ارمنستان


بهترین زمان سفر به ارمنستان برای تفریحات برفی زمستان است. در این ایام شاهد بارش برف و شروع فعالیت‌ پیست‌های اسکی هستیم. در این روزهای سرد می‌توان به پاتیناژ، اسکوتر برقی، اسکی روی برف و غیره را تجربه کرد. اگر عاشق هیجان و ورزش هستید زمستان زمانی عالی و البته ارزان برای سفر است. از دستش ندهید!


بهترین زمان سفر به ارمنستان



جشنواره‌های زمستانی ارمنستان


چه چشنی معروف‌تر از کریسمس در زمستان ارمنستان! در این ایام شاهد تزئین درخت‌های کریسمس و موسیقی زنده هستیم. همچنین انار که نماد حدت است را می‌توان در گوشه و کنار شهر دید. اگر دوست دارید تا تجربه‌ای خارق‌العاده در این باره داشته باشید سفر در زمستان ارمنستان را فراموش نکنید.


بهترین زمان سفر به ارمنستان



رزرو تور ارمنستان


اگر دوست دارید تا این سرزمین آرام و زیبا را از نزدیک ببینید پیشنهاد ما به شما رزرو تور ارمنستان از دزفول است. همکاران ما در تمام ساعات کاری پاسخگو شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.