دیدنی‌های ارمنستان

الناز حقیقی 1402/11/14

ارمنستان مقصدی نزدیک و ارزان برای گردشگری و ماجراجویی است. مخصوصا اگر با تور ارمنستان راهی شوید جاهای زیادی است که نباید از دست بدهید. دیدنی‌های ارمنستان مظهر فرهنگ و تمدن این سرزمین‌اند. از طبیعت بکر آنجا گرفته تا کلیساهای بزرگ و کوچک این کشور شما را به عمق تاریخ پرفراز و نشیب منطقه می‌برند. در ادامه به معرفی مشهورترین آن‌ها می‌پردازیم.


دیدنی های ارمنستان


میدان آزادی


یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی ارمنستان میدان آزادی نام دارد. این میدان تاریخی اصلی‎‌ترین نقطه اتصالی شهر ایروان است که به عنوان قطب تجاری شهر هم شناخته می‌شود. در آنجا انواع مرکز خرید و کافه وجود دارد که گردشگران را مجذوب خود می‌کند. همچنین به عنوان معبر عابران پیاده جایی جالب و پرهیاهو برای ماجراجویی است. اگر هم به عکاسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از آنجا را از دست ندهید.

جاهای دیدنی ارمنستان



موزه تاریخ ارمنستان


یکی از جاهایی که در تور ارمنستان بازدید می‌کنید موزه تاریخ این کشور است. این بنای قدیمی بخش‌های گوناگونی دارد که شامل تاریخ مدرن، قوم‌شناسی، نیوماتیک و غیره است. در موزه تاریخ باستان آثاری از 5000 سال قبل نگهداری می‌شود که شامل اشیا فلزی و زنگی است. همچنین آثاری که مورد ترمیم واقع شده‌اند نیز در این بنا نگهداری می‌شوند.


جاذبه های توریستی ارمنستان



کلیسای جامع زوار تنوتس

یکی دیگر از دیدنی‌های ارمنستان کلیسای جامع زوار تنوتس نام دارد که قدمت آن به قرن هفتم میلادی برمی‌گردد. این بنا در 15 کیلومتری ایروان قرار دارد و در ابتدا معبدی برای پرستش اوراتین یکی از خدایان بود. بعد از پذیرش مسیحیت توسط مردم این بنا با کلیسایی مجلل جایگزین شد. زوار تنوتس به معنای فرشته‌های آسمانی است و مثل یک نماد برای این سرزمین محسوب می‌شود.


جاهای دیدنی ایروان


بازار ورنیساج


اگر می‌خواهید سوغات ارمنستان را بخرید پیشنهاد ما به شما بازار محلی ورنیساج است. این بازار سنتی در نزدیکی میدان جمهوری قرار دارد و از طریق ایستگاه مترو جمهوری می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. از این بازار می‌توان انواع جواهرات، تابلوهای نقاشی، عتیقه، کتبف مجسمه و غیره خریداری کرد. اگر هم علاقه به نقره‌جات دارید بازار ورنیساج می‌تواند گزینه‌های زیادی را در اختیارتان قرار دهد.


جاذبه های دیدنی ورنیساج


گورستان یرابلو


از دیگر جاهای دیدنی ارمنستان می‌توان به گورستان یرابلو اشاره کرد. این قبرستان برای بزرگداشت قهرمانان نبرد ارمنستان و آذربایجان ساخته شده است. وجود نمادهای گوناگون و فضای آرام آن کاری کرده تا گردشگران برای عکاسی و ادای احترام به کشته‌شدگان به گورستان یرابلو بروند.

جاهای دیدنی ارمنستان



موزه و بنای یادبود نسل کشی ارامنه


یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی ایروان که نباید از دست داد موزه و بنای یادبود نسل کشی ارامنه است. این مجموعه به پاس احترام به کشته‌شدگان توسط حکومت عثمانی ساخته شده است و فضایی تامل برانگیز دارد. تندیس موزه نسل کشی ارامنه سازه‌ای نوک تیز و شبیه به هرم است که هرسال افراد در دور آن جمع می‌شوند و گل قرار می‌دهند. در زیر زمین این مجموعه نیز بخش موزه قرار دارد که عکس‌هایی از این حادثه را نشان می‌دهد.


جاذبه های دیدنی ارمنستان


کاسکاد (هزارپله)


کاسکاد یکی از مشهورترین دیدنی‌های ارمنستان است که 570 پله دارد. این بنا در سال 1970 ساخته شده است و دو بخش مهم شهر را به هم وصل می‌کند. محوطه‌سازی آنجا بسیار جذاب است و شامل چمن‌آرایی، فواره، تندیس و باغچه‌های گل است. بد نیست بدانید که کاسکاد به معنای آبشار است و در ان آب‌نماها و فواره‌ها خودنمایی می‌کنند. به همین دلیل در فصل تابستان با فضایی فرحبخش و رویایی رو به رو هستیم. البته اگر بالا رفتن از 570 پله برایتان سخت است نگران نباشید؛ چرا پله برقی نیز در آن تعبیه شده است.


جاذبه های دیدنی ارمنستان


مجسمه مادر ارمنستان


مجسمه مادر نماد ایروان است. این تندیس در پارک هاخاناک قرار دارد و جایگزین مجسمه استالین شد. مجسمه مادر سمبل عشق و محبت است و هرگردشگری که این سرزمین سفر می‌کند عکس یادگاری با آن می‌گیرد. البته خوب است بدانید که این تندیس نماد زنی ارمنی است که در زمان حمله عثمانیان زنده ماند و از کشور دفاع کرد. حالا مجسمه مادر ارمنستان شهرتی بین‌المللی دارد و در تور ایروان نیز از آن بازدید می‌شود.

دیدنیهای ارمنستان


دیگر دیدنی‌های ارمنستان

  • مسجد آبی
  • خیابان شمالی
  • خیابان آبوویان
  • ایستگاه راه آهن
  • خانه اپرا
  • کتابخانه باستانی

رزرو تور ارمنستان

برای رزرو تور ارمنستان سایت تورجور برایتان پیشنهادات ویژه‌ای دارد. برای همراه شدن با تورهای ما می‌توانید با همکارانمان تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.