از کوبا چی بخریم؟

الناز حقیقی 1403/01/14

مگر می‌شود به کوبا سرزمین سیگار برگ و قهوه سفر کرد و سوغات نخرید؟ سوغات کوبا هم تنوع خوبی دارند و هم کیفیت خوبی. زیرا توسط مردم محلی تولید می‌شوند و هدیه خوبی برای اطرافیانتان‌اند. در این مقاله به شما می‌گوییم که در سفر به این سرزمین چه اقلامی به عنوان سوغات تهیه کنید.


سیگار کوبایی


همه ما با اسم کوبا به یاد مشهورترین سوغات آن یعنی سیگار برگ می‌افتیم. نوعی سیگار خوش بو که به تمام دنیا صادر می‌شود. سیگار کوبایی از آن دسته سوغات کوبا است که توسط مردم بومی درست می‌شود. همچنین به دلیل متنوع بودن در برند و ساخت حق انتخاب زیادی به گردشگران می‌دهند. چه گزینه‌ای بهتر از این!


سوغات کوبا




کلاه حصیری


در کوبا نوعی کلاه حصیری درست می‌شود که سمبررو معروف است. این نوع کلاه با لبه بزرگ مکزیکی طراحی ساده‌ای دارد. همچنین به دلیل قیمت کم آن گزینه خوبی برای خرید به عنوان سوغات است. ناگفته نماند که کشاورزان نوعی کلاه حصیری درست می‌کنند که لبه‌های پهن دارد. لذا از آن‌ها در برابر آفتاب سوزان محافظت می‌کند.


سوغات کوبا



قهوه کوبایی


از دیگر سوغات کوبا می‌توان به قهوه این کشور اشاره کرد. قهوه یکی از اصلی‌ترین محصولات صادراتی کوبا است که به صورت طبیعی از کوه‌های این منطقه کشت می‌شود. این نوع قهوه طعمی تند و قوی دارد؛ به طوری که ساعت‌ها شما را سرحال نگه می‌دارد. اگر روزی بخت با شما یار شد و به کوبا سفر کردید حتما طعم این قهوه را بچشید.


سوغات کوبا چیست



عطرهای هابانا 1791


عطرهای هابانا 1791 از جمله جالب‌ترین سوغات کوبا است که در تمام فروشگاه‌های این کشور به فروش می‌رسد. بو ملیح آن براساس گل‌ها و گیاهان محلی است و بسیار خوشبو است. همچنین در شیشه‌های رنگی جذابی عرضه می‌شود که ابعاد گوناگون دارند. عطرهای هابانا گزینه‌های خوبی برای خرید به عنوان سوغات‌اند.


میمون نارگیلی


عروسک‌های میمون نارگیلی از جمله صنایع دستی کشور کوبا است که با نارگیل درست می‌شوند. این نوع سوغات کوبا حتی در گوشه خیابان نیز به فروش می‌رسند طرح زیبا و ابعاد کوچک آن‌ها باعث شده تا حمشان آسان باشد. ناگفته نماند که برروی برخی از آن‌ها اشکال افراد معروف مانند فیدر کاسترو حک شده که به جذابیت آن افزوده است.


انواع سوغات کوبا



ادکلن ماری پوسا


اگر شیفته عطر هستید به جز عطرهای هابانا ادکلن ماری پوسا نیز گزینه خوبی است. این سوغات مشهور کوبا اصالتی هندی دارد و اکنون در کوبا با زنجبیل و یاس پروانه‌ای درست می‌شود. بو عالی آن باعث شده تا محبوب گردشگران هم قرار گیرد. اگر به فکر سوغات خاص کوبا هستید پیشنهاد می‌کنیم که ادکلن ماری پوسا را فراموش نکنید.


کارت پستال


مگر می‌شود به سرزمین‌های دریای کارائیب سفر کرد و کارت پستال نخرید؟ کارت‌ پستال‌های کوبا از طرح‎های متنوعی برخودارند. در طراحی آن‌ها از چهره افراد معروف، طبیعت کوبا، صنایع دستی این کشور و حتی گونه‌های حیوانی آن الگو گرفته‌اند. کارت پستال‌های کوبا به دلیل قیمت و حجم کم گزینه‌ای مناسب برای خرید سوغات‌اند.



سفر به کوبا


اگر دوست دارید تا با تور کوبا همراه شوید می‌توانید روی کمک تورجور حساب کنید. همکاران ما در تمام ساعات کاری در کنارتان هستند تا راهنمایتان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.