آلماتی کجاست؟

الناز حقیقی 1402/12/16

آلماتی زیباترین شهر قزاقستان است که در جنوب شرقی این کشور قرار گرفته است. نزدیکی به کوهستان و آب و هوای دلپذیر باعث شده تا این کشور یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ایرانیان باشد. شهر آلماتی در عین آرام بودن پارک‌های متعددی دارد؛ به همین دلیل جایی سرسبز و دوست‌داشتنی است. در ادامه به معرفی این شهر و جاذبه‌هایش می‌پردازیم.


شهر آلماتی



درباره آلماتی


نام آلماتی از کلمه آلما گرفته شده که در زبان قزاقی به معنای سیب است. آلماتی به معنای شهر پر از سیب است و این میوه به دلیل فراوان بودن نماد این شهر شناخته می‌شود. این شهر در بهار شاهد شکوفه زدن درختان سیب، آلبالو، گیلاس و زردآلو است که جلوه خاصی ایجاد می‌کنند. وجود کوهستان در حوالی آلماتی نیز باعث شده تا یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی منطقه ایجاد شود. شهر آلماتی با داشتن معماری قدیمی شوروی و کوچه باغ‌های دنج گزینه جالی برای عکاسی کردن و همواره مورد توجه گردشگران تور آلماتی قرار می‌گیرد.


آلماتی قزاقستان


جاهای دیدنی آلماتی


کلیسای زنکوف یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های آلماتی است که در سال 1907 ساخته شده است. این بنا با چوب ساخته شده و در احداث آن از هیچ میخی استفاده نشده است. فضای سرسبز، معماری باشکوه و رنگ آمیزی جذاب آن باعث شده تا یکی از اصلی‌ترین جاها برای بازدید باشد. موزه آلات موسیقی یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی آلماتی است که در بنایی 100 ساله و در مقر مجلس قرار دارد. در آنجا قدیمی‌ترین سازهای موسیقی که شامل 60 ساز ملی است نمایش داده می‌شود. همچنین هر ازگاهی در انجا موسیقی زنده اجرا می‌شود که بسیار جذاب است. دریاچه کولسای، دره مدئو، دریاچه آلماتی و دشت هفت آب از دیگر جاذبه‌های گردشگری آلماتی است که نباید دیدنشان را از دست داد.


جاهای دیدنی آلماتی



سوغات آلماتی


شکلات قزاقستان یکی از محبوب‌ترین سوغات آلماتی است که طعمی عالی دارد. قیمت اقتصادی و تنوع آن باعث شده تا همواره مورد توجه گردشگران قرار گیرد. ساز دومبرا یکی از صنایع دستی این منطقه است که شبیه به عود درست می‌شود. صدای خوب آن باعث شده تا در بین گردشگران شهرت فراوان داشته باشد. ظروف فلزی سنتی نیز از جمله سوغات آلماتی است که با دست مردم بومی درست می‌شوند و جلوه‌ای جذاب دارند.


سوغات آلماتی



بهترین زمان سفر به آلماتی


بهترین زمان سفر به آلماتی بهار و تابستان است. زیرا در این ایام از بارش برف‌های سنگین خبری نیست. همچنین از هوای معتدل لذت می‌برد.


بهترین هتل‌های آلماتی

  • هتل کانتیننتال
  • هتل ورد سلطنت
  • هتل ریلتز کارلتون


هتل های آلماتی



رزرو تور آلماتی


برای همراه شدن با تور قزاقستان و تورهای نوروزی کافیست با تیم ما همراه شوید و خاطرات خوبی را رقم بزنید. سایت تورجور متنوع‌ترین تورها را در اختیارتان قرار می‌دهد و خاطره‌ساز سفرتان خواهد بود.