از تفلیس چی بخریم؟

الناز حقیقی 1402/12/02

تفلیس این شهر قشنگ و آرام گرجستان همچنان فرهنگ سنتی خود را حفظ کرده است. البته سفر به گرجستان بدون خرید سوغات تفلیس میسر نیست. سوغات و صنایع دستی این شهر می‌توانند هدیه‌ای جذاب و به یادماندنی از این شهر برای عزیزانتان باشند. در ادامه محبوب‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.


پنیر گرجی


یکی از خوشمزه‌ترین سوغات تفلیس پنیرگرجی است. این نوع پنیر محلی توسط زنان بومی تولید می‌شود و در انواع مغازه‌ها به فروش می‌رسد. پنیر گرجی طعمی نسبتا ترد دارد و گزینه خوبی برای صرف صبحانه است. در کنار آن می‌توان انواع گردو، میوه و سبزی میل کرد و تجدید قوا کرد. اگر به خوراک محلی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما پنیر گرجی را در برنامه خرید خود قرار دهید.


سوغات تفلیس



رومیزی‌های سنتی


اگر هم به خرید رومیزی علاقه دارید پیشنهاد ما به شما یکی از زیباترین سوغات تفلیس یعنی رومیزی‌های سنتی است. این نوع پارچه با اشکال مختلف در رنگ‌های گوناگون تولید می‌شود. ابعاد و طرح‌های گوناگون این پارچه باعث شده تا حق انتخاب زیادی در خرید داشته باشید. امروزه رومیزی‌های سنتی در انواع فروشگاه‌های صنایع دستی عرضه می‌شوند و طرفداران زیادی دارند.



سوغات تفلیس




مربا‌های محلی


مردم گرجستان علاقه زیادی به تولید مرباهای خانگی دارند. مرباهای محلی از جمله مشهورترین سوغات تفلیس است که تنوع زیادی دارند. از لذیذترین آن‌ها می‌توان به مربای گردو، مربا گیلاس سفید و مخروط کاجش اشاره کرد. ترکیب مربای گرجی در کنار پنیر محلی و گردو حسابی لذت‌بخش خواهد بود.


سوغات تفلیس



دستبافت‌های محلی


انواع جوراب و پارچه محلی را می‌توان از بازارهای سنتی گرجستان خرید. این سوغات محبوب تفلیس در طرح و نقش تنوع زیادی دارند و شما را به وجد می‌آورند. از جمله محبوب‌ترین دستبافت‌های محلی گرجستان می‌توان به روسری، پیراهن، جوراب، شلوار و دستکش اشاره کرد. قیمت این اقلام بسته به ابعاد و طرح نیز متغیر است.



سوغات تفلیس



زیورآلات


زیورآلات گرجستان از حیث زیبایی چیزی کم ندارند. جواهرات نقره و حتی بدلیجات این کشور در نوع خود زیبا و تماشایی‌اند. انواع گوشواره، گردنبند و دستبند توسط مردم محلی تولید می‌شوند که جذابیت زیادی دارند. این اقلام توسط دستفروش‌ها یا در بازارهای سنتی به فروش می‌رسند. به همین دلیل در وقت ازاد خود می‌توانید خرید آن‌ها را در برنامه خود قرار دهید.


سوغات تفلیس



ادویه


اگر روزی بخت با شما یار شد و راهی گرجستان شدید حتما خرید ادویه این کشور را از دست ندهید. از جمله اقتصادی‌ترین سوغات تفلیس می‌توان به ادویه اشاره کرد. ادویه خاص این شهر ترکیبی از گیاهان معطر است که به شیوه سنتی تولید می‌شود. این گیاهان بیشتر شامل جعفری، آویشن، فلفل قرمز، زعفران، ریحان و برگ مو است. ادویه سنتی گرجی در غذاهای محلی به وفور استفاده می‌شود و طعم و بویی عالی به غذا می‌بخشد.


سوغات تفلیس


خنجر گرجی


برای یادگاری داشتن از گرجستان چه گزینه‌ای بهتر از خنجر گرجی! این خنجر 2 لبه و دست ساز در بازارهای سنتی و بساط دستفروش‌هابه وفور یافت می‌شود. همچنین با داشتن حکاکی‌های زیبا هدیه خوبی برای اطرافیانتان به شمار می‌آیند. از خنجر گرجی می‌توان برای تزئین دیوار و اتاق استفاده کرد.


سوغات تفلیس



سفر به گرجستان


برای سفر به گرجستان می‌توانید با تور تفلیس یا تور گرجستان تورجور همراه شوید. همکاران ما در تمام ساعات کاری در کنارتان هستند تا راهنمایتان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.