مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی را بشناسید

1401/02/29

انتخاب ایرلاین مناسب

تجربه اولین سفر هوایی می‌تواند همراه با هیجان باشد. در این نوشتار در مورد مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی توضیحاتی ارائه خواهیم داد تا شما تجربه خوبی از اولین سفر هوایی خود داشته باشید. شاید بتوان گفت دغدغه و نگرانی در سفرهای داخلی به مراتب بسیار کمتر از سفرهای خارجی است. انتخاب یک ایرلاین مناسب برای یک سفر داخلی بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید در انتخاب یک ایرلاین مناسب تمامی نکات مهم را در نظر داشته باشید. از جمله موارد موثر در انتخاب ایرلاین مناسب می‌توان به امنیت سفر و پرواز، عدم تاخیر، خدمات و ... اشاره کرد.
در این بخش، به شما یک راهنمای گام به گام ارائه خواهیم داد تا بدانید از لحظه ورود به فرودگاه تا لحظه ورود به هواپیما، چه اقداماتی را انجام دهید.


مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی

این موارد به صورت خلاصه مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی هستند که شما باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید تا یک سفر بدون دغدغه داشته باشید. بی‌توجهی به هرکدام از این مراحل می‌تواند برای شما مشکل ساز باشد. در نظر داشته باشید که با توجه به قوانین و مقررات ایرلاین شما می‌توانید لذت یک سفر فوق العاده را تجربه کنید. در ادامه به صورت مفصل در مورد مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

مرحله چک این و دریافت کارت پرواز:

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی بسیاری از ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مرحله چک این را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. در نظر داشته باشید که بعد از این که از مرحله چک این عبور کردید، می‌توانید کارت پرواز خود را دریافت کنید. برای دریافت کارت پرواز باید بلیط، کارت ملی یا شناسنامه خود را آماده کنید. این مدارک شناسایی برای دریافت کارت پرواز در پروازهای داخلی کافی است. برای پروازهای خارجی باید گذرنامه خود را نیز ارائه دهید. اگر همراه خود چمدان دارید، می‌توانید آن را به قسمت تحویل بار ارائه دهید تا مقصد اصلی آن را برای شما نگهداری کنند.

حضور در گیت بازرسی

در داخل فرودگاه، چندین گیت بازرسی قرار دارد. با توجه به اطلاعات موجود در بلیط یا از پرسش از متصدیان مربوطه، می‌توانید به سمت گیت موردنظر حرکت کنید و بارهای خود را تحویل دهید. در آنجا تمام چمدان‌ها و وسایل شما، از جمله موبایل و کیف دستی و غیره مورد بررسی قرار بگیرند. شما می‌توانید وسایل خود را در سبد‌های مربوطه قرار داده و خودتان از درب امنیتی عبور کنید.  پس از عبور از درب امنیتی، وسایل خود را برداشته و وارد سالن انتظار در فرودگاه می‌شوید.

منتظر ماندن برای سوار شدن به هواپیما:

بعد طی مراحل ذکر شده باید در انتظار سوار شدن به هواپیما باشید. سوار شدن به هواپیما به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در این مرحله کارت پرواز خود را بررسی کنید تا بدانید که به چه صورتی می‌توانید به هواپیما سوار شوید.

بررسی کارت پرواز:

چهارمین گام از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی نشان دادن کارت پرواز است. اشاره شد که در سفرهای خارجی شما باید گذرنامه خود را نیز نشان دهید. مسئول فرودگاه در کنار ورودی کارت پرواز شما را بررسی می‌کند و کارت پرواز را مجددا دریافت می‌کنید. چرا که ممکن است در طول پرواز، لازم باشد مهماندار هواپیما کارت پرواز شما را مجددا چک کند.

عبور از راهرو ها و طی مسیر برای رسیدن به هواپیما:

در پنجمین مرحله از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی از راهروهای هواپیما عبور کنید تا به هواپیما برسید. در نظر داشته باشید اصولا راهروهای منتهی به هواپیما کوتاه بوده اما برخی از آمن‌ها طولانی‌تر و پیچ در پیچ هستند.

ورود به هواپیما و پیدا کردن صندلی:

ششمین مرحله از سوارشدن به هواپیما در پرواز داخلی ورود به هواپیما است. بعد از عبور از راهروها به هواپیما رسیده و سوار شوید. در هواپیما شماره صندلی خود را بررسی کنید و در شماره صندلی خود بنشینید. اگر در پیدا کردن صندلی با مشکل روبرو شدید، از مهماندار کمک بگیرید.

جابه جایی وسایل در محفظه:

در هفتمین مرحله وسایل و لوازم همراه خود را در محفظه بالای سر خود قرار دهید. 

با طی مراحل ذکر شده از سوار شدن به هواپیما در پروازهای داخلی می‌توانید سفری دور از استرس و آسان داشته باشید. با دقت به این نکات توجه کنید تا تجربه سفری فوق‌العاده داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود با آژانس مسافرتی تورجور تماس حاصل نمایید.