اقدامات لازم زمان گم شدن چمدان در پرواز داخلی

1401/02/29

برای هر سفری که شما آماده می‌شوید مسلما وسایلی را با خود همراه می‌کنید که از ضروری‌ترین وسایل شما هستند. در این نوشتار ما قصد داریم در مورد اقدامات لازم زمان گم شدن چمدان در پرواز داخلی توضیحاتی ارائه دهیم. در نظر داشته باشید که گم شدن چمدان در یک سفر می‌تواند استرس و نگرانی برای شما به همراه داشته باشد. اما در مورد این موضوع باید در نظر داشته باشید که چمدان شما در چه شرایطی گم شده است؟ آیا سهل انگاری خود شما بوده است یا اینکه در قسمت بار چمدان شما گم شده است. البته نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که آمار گم شدن چمدان در سفرهای هوایی بسیار کم است و اصولا این موضوع بسیار کم اتفاق می‌افتد. اما بهتر است که با روش‌های پیگیری برای پیدا کردن چمدان خود آشنا شوید. در نظر داشته باشید میزان آسیب دیدن چمدان‌ها بسیار بیشتر از گم شدن آن‌ها است.

بیشتر ایرلاین‌ها برای گم شدن چمدان در پرواز داخلی تصمیماتی اتخاذ می‌کنند و قوانینی دارند. شما می‌توانید پیش از رزرو بلیط از یک ایرلاین با قوانین آن آشنا شوید. برخی اوقات ممکن است چمدان‌ها از یک پرواز جا بمانند. در نظر داشته باشید در این صورت شناسایی‌های لازم انجام می‌شود و چمدان با پرواز بعدی به مقصد مورد نظر ارسال می‌شود. طبق آمار ارائه شده بین 80 تا 90 درصد از چمدان‌هایی که گم شده‌اند، در طول 24 ساعت پیدا می‌شوند. طبق همین آمار بین 95 تا 98 درصد در مدت زمان 5 روز چمدان‌ها به صاحبان آن‌ها برگشت خواهند داده شد. نکته جالب توجه این است که هر ایرلاین برای گم شدن و آسیب دیدن چمدان قوانین و مقررات خاص خود را دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با قوانین ایرلاین آشنا شوید.

گم شدن چمدان در پرواز داخلی


امروزه گم شدن چمدان در پرواز داخلی و یا خارجی بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. این موضوع به علت استفاده از تکنولوژی‌های به روز است. در نظر داشته باشید که بر روی چمدان‌ها برچسب‌های هوشمند الصاق می‌کنند که این موضوع امکان ردیابی چمدان را فراهم می‌کند. این کار کمک می‌کند که چمدان در کمترین زمان ممکن پیدا شود.

این نکات را به خاطر بسپارید

گم شدن چمدان در پرواز داخلی می‌تواند بسیار نگران کننده باشد. اما شما می‌توانید برای پیشگیری از این کار اقداماتی را از قبل انجام دهید:

  • پیش از سفر، از چمدان خود یک عکس واضح بگیرید. این عکس می‌تواند در زمان گم شدن چمدان بسیار کمک کننده باشد.
  • بهتر است که نام خود و همچنین شماره همراهتان را به صورت کامل بر روی یک کاغذ بنویسید و آن را بر روی چمدان بچسبانید. در این صورت ایرلاین یا هر فردی که چمدان شما را پیدا کند می‌تواند با شما تماس بگیرد و چمدان را به شما برگرداند.
  • پیشنهاد می‌کنیم که اگر وسیله‌ای بسیار ارزشمند دارید آن را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. در این صورت خیال شما آسوده‌تر خواهد بود.
  • زمانی که چمدان خود را به قسمت بار تحویل دادید، رسید را تحویل بگیرید و تا زمان تحویل چمدان آن را نزد خود نگه دارید.

پرواز داخلی

اقدامات لازم زمان گم شدن چمدان

زمان گم شدن هواپیما در پرواز داخلی باید اقداماتی انجام دهید تا هر چه سریع‌تر آن را پیدا کنید. از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در فرودگاه‌ها، دفاتری وجود دارد که مخصوص اشیاء و چمدان‌های گم شده است. زمانی که چمدان خود را در هواپیما گم کردید باید به این دفاتر مراجعه نمایید و این موضوع را گزارش کنید.
  • در داخل فرودگاه گزارش گم شدن چمدان خود را آماده کنید. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان این کار را به بعدا موکول نکنید. اگر از چمدان خود عکس گرفته‌اید آن را به گزارش خود اضافه کنید و تحویل دهید.
  • شاید زمانی که به فرودگاه برسید، دفاتر اشیاء گم شده تعطیل باشند. در این حالت بهتر است با پشتیبانی تماس حاصل نمایید. گزارش را برای آن‌ها ارسال کنید. در این صورت ایرلاین بدون هیچ هزینه‌ای چمدان را به محل سکونت شما ارسال می‌کنند.


اگر ایرلاین شما حاضر به پرداخت غرامت شود، مهم است به یاد داشته باشید که مسئولیت چیزهای گران قیمت مانند طلا را برعهده نمی‌گیرد. بلکه سایر جریمه را باتوجه به وزن آن وسیله، پرداخت می‌کند. در تمامی نوع بلیط‌ها، از جمله بلیط‌های چارتر، بسیار مهم است که لوازم قیمتی خود را در چمدان خود قرار ندهید. این اقلام شامل اشیاءی می‌شوند که ارزش آن‌ها به طور مستقیم با قیمت اصلی آن‌ها مرتبط نیست. این اقدام ساده می‌تواند از از دست رفتن اقلام مهم جلوگیری کند. با رعایت این نکات و اقدامات احتیاطی، می‌توانید لحظات خوبی را در سفرهای هوایی خود تجربه و از از دست رفتن لوازم قیمتی جلوگیری کنید.