راهنمای جامع اخذ ویزا

یوآل 1402/02/20

راهنمای جامع اخذ ویزا به شما کمک می کند که با روند گرفتن ویزا آشنایی پیدا کنید. برای سفر کردن به خارج از کشور نیاز به اخذ ویزا می باشد. هر کشور قوانین و مقررات مخصوص به خودش را دارد. شما نمی توانید در هر زمانی که بخواهید به هر کشوری سفر کنید. برای سفر به کشورهای دیگر نیاز به رعایت قوانین و مقررات آن کشور می باشد. کشور مقصد برای مسافرانی که به آنجا سفر میکنند ویزا صادر می کند. ویزا در واقع یک قرارداد رسمی است که به دارندگان خود اجازه سفر به خارج از کشور را می دهد. ویزا دارای انواع مختلفی می باشد که به صورت مهر و برچسب در داخل پاسپورت لحاظ می شود.

ویزا چیست؟

راهنمای جامع اخذ ویزا به شما کمک می کند که با انواع ویزا آشنایی پیدا کنید. ویزا با پاسپورت تفاوت دارد. پاسپورت در واقع سندی مانند شناسنامه می باشد که در کل دنیا اعتبار دارد و ملیت و سایر اطلاعات افراد در آن درج می شود. ویزا در یکی از صفحات پاسپورت لحاظ می شود و اجازه ورود فرد را برای مدتی مشخص به هر کشوری صادر می کند. در راهنمای جامع اخذ ویزا این اطلاعات به ما داده می شود که برای اخذ ویزا نیاز به وجود پاسپورت می باشد. معمولا اکثر کشور ها دارای یک سفارتخانه در کشورهای دیگر می باشند. برای گرفتن ویزا باید به همراه پاسپورت به سفارتخانه کشور مربوطه مراجعه کنید. روند دریافت و اخذ ویزا زمان ‌بر است بنابراین نیاز است که پاسپورت ما برای چندین ماه اعتبار داشته باشد. بعضی از کشورها به توریست هایی که بیماری خاص و مشخصی دارند اجازه ورود نمی دهند.

در راهنمای جامع اخذ ویزا به ما می گویند که ویزا دارای انواع مختلفی می باشد. از جمله انواع ویزا می توانیم ویزای توریستی، تحصیلی، دیدار با اعضای خانواده، درمانی، تجاری و کاری را نام ببریم. ویزای توریستی به نمونه ای از ویزا گفته می شود که برای گردشگران صادر می شود. این ویزا به منظور سفر و گردش در اختیار افراد قرار می گیرد. نمونه ای دیگر از ویزا، نوع تحصیلی آن می باشد. افرادی که تمایل دارند برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر بروند برای مدت تحصیل خود در آن کشور ویزا دریافت می کنند.

راهنمای اخذ ویزا

ویزا بر اساس تعداد دفعات ورود

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد به دنبال راهنمای جامع اخذ ویزا هستید باید به شما بگوییم که ویزا بر اساس تعداد دفعات ورود نیز به چند دسته تقسیم می شود. ویزای یک بار ورود به ویزایی گفته می شود که تنها برای یکبار ورود به کشور مربوطه اعتبار دارد. ویزای دوبار ورود نیز به همین ترتیب می باشد و بعد از دوبار ورود باید مجدد برای اخذ ویزا اقدام کنید. ویزای چند بار استفاده نیز، تا مدت زمان اعتبارش قابل استفاده می باشد. ویزای ترانزیت فرودگاهی نیز نمونه ای دیگر است که با استفاده از آن اجازه تعویض هواپیما در فرودگاه را دارید. در این نوع ویزا اجازه ورود به کشور مربوطه داده نمی شود و فرد تنها اجازه تعویض هواپیما را به مقصد کشور دیگر دارد.

در راهنمای جامع اخذ ویزا به ما گفته می شود که ویزا براساس زمان صدور نیز دارای دو نمونه ی ویزای قبل از ورود و ویزای بدو ورود به کشور مقصد می باشد. این دو نمونه ویزا بر اساس زمان صدور به فرد داده می شوند. همانطور که از نام های این دو نمونه مشخص است ویزای قبل از ورود قبل از اقدام به سفر صادر می شود و ویزای بدو ورود در زمان ورود به خاک آن کشور صادر می شود.

مراکز اخذ ویزا

هر فرد با داشتن مدارک لازم میتواند اقدام به گرفتن ویزا کند. بعضی از افراد زمان و یا حوصله کافی برای گذراندن مراحل اخذ ویزا را ندارند. بنابراین می توانند کار اخذ ویزا را به یک گروه متخصص در این زمینه بسپارند. این مراکز با تخصص و مهارتی که در زمینه اخذ ویزا دارند، در کوتاهترین زمان ممکن می توانند برای مراجعین خود ویزا بگیرند. کسانی که در سفر می باشند و ویزای آن ها رو به اتمام است می توانند نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنند. چنانچه مدت زمان اعتبار ویزای شما به پایان رسیده باشد امکان جریمه از طرف کشور مقصد وجود دارد. بنابراین بهتر است هر چه سریعتر اقدام به تمدید آن کنید و یا اینکه این کار را به افراد ماهر بسپارید.



اخذ ویزا از تورجور

یکی از خدماتی که تورجور ارائه می‌دهد اخذ ویزا است. همکاران ما با سال‌ها تخصص و تجربه تلاش می‌کنند تا به راحتی ویزا خود را دریافت کنید. اگر قصد سفر به کشورهای حوزه شنگن یا حتی کانادا را دارید تیم ما شما را راهنمایی می‌کند.